Donnerstag, 28. März 2013

Aktivitet 3 Individuelt arbejde

Hvordan indgår sociale online netværk i hverdagen for min målgruppe?

Jeg har valgt at observere mine veninder. For dem ( de er mellem 27 og 32 år gammel ), er de sociale online netværk blevet en del af hverdagen. What`s app eller Facebook har en stor betydning for dem, lige meget hvor de er- mobilen er med og hvis de har tid, så er det første- kigge på mobilen og tjekke, om der er noget nyt.
Jeg kan godt tænke mig, at det har forandret hverdagen.Det kan ske, at man bliver afhængigt af mobilen og af det, hvad der sker, når man ikke er en del af det, der sker. Man er bange for, at man ikke er " up to date ".
Jeg spurgte dem, hvordan ville det være uden What´s app eller Facebook? De svarede, at det ville være meget frustrerende- men en af dem sagde, at hun godt kunne tænke sig, når man ikke for adgang til nettet, så har man pludselig tid til andre ting. Men de kunne allesammen ikke forestille sig, at undvære de sociale medier. Er det måske også fordi kommunikationen har forandret sig? Man kommer nemmer i kontakt med andre, når man er online. Men er det det?
Jeg kunne ikke forestille mig, at være pædagog på nettet. For mig er det vigtigt, at har den personlige kontakt til brugerne. 

1 Kommentar:

  1. Hej Sarah

    Du skriver, at du ikke kunne forestille dig at være pædagog på nettet - det kunne være et inetressant spørgsmål at diskutere på seminarindkaldet :-)

    AntwortenLöschen